Måste berätta mer om gårdagen ..

för det var verkligen en skum dag!

Det började i jakan när vi sprang till pendeln och dörrarna var påväg att stängas men Sofie leker hjälte och lyckas få upp dom med typ hela sin styrka. När vi väl kom på upptäcker vi att det hade endast behövts ett litet knapptryck för tåget skulle tydligen inte ens åka. Människorna på måste trott att vi var efterblivna! Men kul var det!

När vi sen gick på bussen i Sumpan så kom det på en kärring och började tjaffsa med en gubbe om att hon tvunget ville sitta på hans plats istället för att sätta sig på ett ledigt säte. Och han i sin tur vägrade ju sjäövklart flytta på sig, vilket inte var så konstigt för kärringen var så sjukt otrevlig. Men det resulterade inte ett bråk, där som sitter och halvskriker så hela bussen hör. Det här var alltså så underhållande så i stort sett hela bussen satt och skrattade!
Det kändes som penisonärs jävlar! Tänk om det var det?

Inte nog med det när vi sen skulle ta tunnelbanan från rådmansgatan till gamla stan så står tåget inne och jag säger till Sofie "Kom igen nu använd din magiska kraft som du använde när vi skulle på pendeln" och Sofie svarar "Hahaha okejdå!!" Vad händer då? Jo tåget öppnar dörrarna och vi springer ner för hela trappan Sofie hinner in Patrik fastnar mitt i förröppningen och kommer INGENSTANS! hahaha. Men det slutade bra och vi alla kom med tåget!

Så här blev tatueringen! Skit nöjd!!

Tatto!!!

Efter skolan åkte jag och Sofie till lilla gatan för att se om de hade någon tid vi kunde boka för tatuering. Tjejen som tog emot bokningen var så jävla otrevlig så jag kände inte direkt att jag ville gå dit och betala.
Patrik kom dit och mötte upp oss. Efter det så åkte vi in till odenplan och åt kebab och Sofie kom på den grymma idén att vi skulle åka till ant och se om de kanske hade någon tid tidigare än lilla gatan hade. Och det hade dom!!! Det fanns tid direkt och jag började!! Va faktiskt jävligt lugn och det gjorde inte så ont! Adam som gjorde den var grymt duktig! Mycket bättre än lilla gatan.
Bild kommer senare!

Long time

Idag har jag legat hemma och ja inte gjort så mycket alls egentligen. Ryggen gör fortfarande ont och medicinerna funkar till viss del, måste vara hemma imorgon oxå enligt läkarna.
Efter ett tag blev jag väldigt uttråkad så tog tag lite i hemmet genom att vika tvätt och ta bort kläder som legat överallt, packat upp resväskor, diskat och tagit fram adventsljusstakarna. Imorgon kommer mamma och hon ska hjälpa mig vidare med städningen! Hon är allt bra, hihi! Det är så betydelsefullt att få lite hjälp ibland. Som tur är har jag nog gjort det värsta det som återstår är dammsugningen som jag inte kan göra med ryggen än!

Lördag blir vilodag men på kvällen kommer EMMA ;D och söndag ska jag försöka mig på lite jobb

Känner mig död

Efter några timmars matte pluggande så åkte jag in till stan för att möta Linus som fick hålla mig sällskap medan jag gick runt och gjorde mitt projekt!
Guld värd är han som orkade ställa upp och gå runt och ha tråkigt i typ 2 timmar, stackarn! Men jag hade gjort det samma för honom!
Fick iaf väldigt mycket gjort idag vilket känns skit skönt!
Nu är jag iaf as trött och vet inte riktigt hur jag ska orka föna mitt hår samt platta det! Men jag måste för jag kommer aldrig orka fixa det imorgon. Jag ska gå upp 7:30 eftersom jag ska jobba imorgon. Segt men får iaf lite sovmorgon på söndag, hihi!!

Nähe dags att fixa håret och kanske fixa något att äta.

Wasa kanel knäcke!

Ja det knäckebrödet har funnits länge men jag har inte ätit det på evigheter förens nu ikväll och guuuud vad gott det var! Kunde inte sluta äta, nu är jag så mätt att jag nästan mår illa!
Så gott tyckte jag inte att det var förut? Hm aja.

På praktiken igår färgade Gabriella mitt hår, så jävla bra att ha någon från klassen med sig för då kan man göra massa grejjer på varandra. Typ som färga, tvätta, styla osv ;D Me like alot!
Blev iaf skitnöjd med färgen, den är typ väldigt väldigt mörkbrun ser svart ut i vissa ljus och brun i andra!
Kände att det var dags att färga igen var egentligen nöjd med den jag hade innan men det var så himla ojämn. Den var ljusare i topparna än på längderna plus att färgen hade tvättats ur väldigt mycket där jag hade min blonda slinga förut så den var typ ljusbrun. Men nu är allt jämt igen ;D wiihoo!!

Idag har vi haft massa inställda lektioner, skönt visst men jävligt störande!
Hade prov i religon och det kändes faktiskt okej, hoppas han rättar snabbt så man får tillbaka det snart!

Barcelona

Shiiiit va det är kallt här hemma och vad fort det måste gått!! När jag åkte i torsdags var det inte alls så här kallt!
Tänkte iaf försöka berätta om vad vi gjort i Barca nu! :)

Torsdag
Jag gick hemifrån 5:50 och åkte tunnelbana mot stan och bytte sedan där till tåg mot Malmö. Jag sov större delen av tågresan och försökte plugga litegrann. Jag kom till Malmö strax innan 12 och där hade jag byte till ett Öresundståg som skulle ta mig till Kastrup. Jag hade lite flyt så av slump hamna jag på ett tidigare tåg än beräknat och kunde då möta upp pappa redan på tåget. Så vi åkte tillsammans sista biten av tågresan. Väl framme i Danmark checkade vi in våra väskor och käkade lite mat. Flyget var försent ca 30 minuter, vilket var mindre kul.
Vi landade i Barcelona ca 18:00 och kom ut i en enorm flygplats den var verkligen skit fin!! Där fick vi vänta i evigheter på vårt bagage men tillslut kom det. Vi tog en buss till Cataloina och därifrån letade vi oss fram till hotellet som låg väldigt bra! Ca 15 minuter från Ramblan!!
Vi lämnade våra väskor på rummet och gick direkt ut för att äta. Man var lagom trött och sliten när vi väl kom fram. Vi hittade ett ställe som verkade okej precis vi catedralen dock tyckte jag Tapasen var sådär men det gick absolut att äta. Vi blev inte kvar där länge utan gick runt och kollade av stan lite snabbt och gick sedan in på en mysig liten bar och drack drinkar! Efter det blev det sovdags så vi gick hem igen!

Fredag
Vaknade runt halv 10 och gick direkt upp och duscha och sedan begav vi oss ut för att äta frukost. Vädret var super härligt!! Soligt och ca 22 grader. Efter frukosten gick vi till La Sagrada Familia den stora katolska kyrkan som Gaudi gjort som fortfarande inte är klar trots att det byggt på den sedan 1882! Den var riktigt cool och mäktig inte alls en vanlig kyrka! Ska googla fram bilder och visa, för jag hade inte med mobilen dit tyvärr! Men den är ett minne för livet!
Vi gick vidare förbi en tjurfäktningsarena bara för att det var lite häftigt att ha sett i övrigt hatar jag tjurfäktning! Bara idiotiskt. Vi gick genom massa små gator som Barcelona är fyllt utav, så himla underbart men samtidigt lite läskigt och obehagligt. men man får verkligen se annorlunda butiker och saker. Vi gick därefter till ett museum där de visade en riktigt gammal stad under jorden, som de grävt fram. Det sjuka var att man verkligen kunde se allting och förstod hur det var uppbyggt. Det fanns till och med delar av ett "vinbryggeri" kvar. När man gick därnere gick man med en mobilliknade grej och när man passerade vissa ställen stod det siffror på väggarna och tryckte man in de siffrorna så kunde man få allting förklarat för sig via den där mobil liknande saken.
Resten av dagen gick vi bara omkring och strosade längs de trånga gränderna bland alla butiker! Upptäckte iaf att Barcelona har sjuuuuukt många skobutiker!! Aldrig sett så många i hela mitt liv! Spanjorerna lär ju inte ha skobrist iaf!
På kvällen åt vi på en ny resturang med grymt god Tapas!! När vi ätit upp skulle vi gå hem men sprang på massa barer och besökte två av dom för att bara sitta ner och njuta och prata. Somnade gott den kvällen!

Lördag
Vaknade samma tid som fredagen och kom ut ungefär samtidigt. Efter frukosten så gick vi till Picasso museumet, jag ville verkligen inte dit men väl där var det faktiskt rätt mycket coolt. Man förstod saker på ett annat sätt och hans resa och konst är faktiskt ganska intressant men framförallt väldigt speciell!!
Vi gjorde inte alls så mycket mer den dagen, vi shoppade och gick och gick och gick genom alla små gator man bara kan ta sig fram. Pappa tyckte vi skulle kolla hur det såg ut på andra sidan om Ramblan oxå så vi bytte sida och gick in på den andra sidan. Det första man möttes av var massa indier och skumma butiker, den delen var otroligt sunkig och äcklig jag ville bara ut därifrån så fort som möjligt. Vi försökte ta oss ut och så svängde vi in på en gata där det stod massa folk och tryckte i massa hörn och polisen var där och ju längre in på gatan man kom desto skummare blev stämningen där och tillslut insåg vi att vi gick på en horgata mitt bland alla horor som stod där och väntade på män. Vi mer eller mindre sprang därifrån! Det kändes så konstigt och det var verkligen sån tryckt stämning där. Inget jag skulle vilja känna igen!
Vi åt middag på en jättemysig resturang och gick och köpte glass till efterrätt och avslutade kvällen tidigt. Vi båda var väldigt trötta.

Söndag
Pappa var uppe tidigt och var ute och sprang en timme medan jag sov vidare. Vi packade våra väskor och checkade ut tog ett sista varv nere vid ramblan och tog sedan bussen till flygplatsen. Pappas flyg gick två timmar före mitt men jag ville inte vara kvar själv inne i stan. Det var så himla mycket folk där den dagen och nästan ingenting öppet. Det var mycket folk för att påven var på besök i stan för han skulle inviga La sagrada familia vilket då är väldigt stort för katolikerna! Och eftersom påven var där vr det fruktansvärt mycket poliser ÖVERALLT!! Jag har aldrig sett så många poliser i hela mitt liv, helt sjukt! Vi åkte ut till flygplatsen, tog en sista fika och sedan checkade pappa in och jag satt kvar där själv och pluggade. Efter en timme kunde jag äntligen få checka in men självklart var något fel med min bokning. Orkar inte gå in på detalj men det tog lååång tid innan dom kunde fixa det och dom var verkligen sämst på att förklara vad som var felet så jag kände mig som en idiot när folk kom och fråga mig varför kön stod still. Som om det var mitt fel, vilket det inte var!
Jag mellanlandade i Berlin väldigt snabbt, bytte direkt till mitt flygplan som skulle ta mig HEM!
Vi landade i tid och morfar var min räddare som ställde upp och kom för att hämta mig ute på arlanda! Det var verkligen skönt att få skjuts hem annars hade jag varit hemma mycket senare!

Ja mer finns nog inte att berätta, det har varit en grym resa på så många sätt!! Det är nog den bästa födelsedagspresenten ever!!

Och här kommer bilderna!

Här är en av fontänerna vid Catalonia torget

Pappa!!

Den andra fontänen ;P

Torget sett från Ramblan

Så stod poliserna på rad precis överallt!

Ramblan!

Så här ser La sagrada familia ut, frå ena hållet.

Så ser det ut på närmare håll. Om man kommer ännu närmare så ser man verkligen alla skulptuerer för det är MASSOR och alla är handgjorda! Det är verkligen sjukt men det är så mycket detaljer!

Nu kanske man får förståelse om hur stor den verkligen är.

Jag hittar ingen bra bild på andra sidan utav kyrkan. Den sida som jag lagt upp är typ den "snällaste" sidan den andra är nästan lite obehaglig mycket våld och sånt. Ja jag rös när jag såg den andra sidan.
En kille som vi pratade mycket med i en butik berättade att det rivit flera hundra bostäder för att kyrkan ska få plats där.

Hemma!!

Yes så var jag hemma igen. Har inte längtat ett dugg!!

Orkar inte berätta allt just nu så det får bli imorgon :) Har även tagit några bilder i sista sekunden eftersom mobilen låg kvar på hotellet hela dagarna! Fanns egentligen inte större anledning för mig att släpa runt på den!

Nu ska jag kolla på ensam mamma söker och soooova!!

Jobb, after work och nu BARCELONA!!

Idag var jag på plattan och jobbade!
Det gick skitbra och var super roligt! Lagom mycket att göra och lagom med folk. Skönare när man känner att man hinner lägga tid på kunderna än när man stressar igenom alla. De som vill ha hjälp har ju all rätt att få det, såklaaart!! Efter jag slutat satt jag kvar till stängning så vi alla gick tillsammans ner till Fridays! Det var jag, Amanda, Nilo, Freddie, Andreas och på vägen mötte sprang vi på Emelie!
Väl där så var det proppfullt vid borden men fan så mysigt! Togs massa bilder och det var mycket prat!
Precis som det ska vara :)
Jag själv tog faktiskt inga bilder glömde helt bort det men jag får väl försöka sno några från någon ;)

Nu har jag precis duschat och tvättat håret. Ska snart torka och platta det, lika tråkigt varje gång men fan så värt det när man kliver upp på morgonen och tjänar MASSA tid!!

När det är gjort ska jag slänga ner det sista som går att slänga ner ikväll och sedan lägga mig i sängen och kolla på Paradise hotel och Greys!
Sedan kommer klockan vara alldeles för mycket och sleeptime för längesen!
Imorgon ringer alarmet 4:45 så det är bara att vara glad och gå upp fixa mig och sedan bege mig mot centralen för att sätta mig på tåget för att åka ner till Köpenhamn där jag möter upp pappa. Så vi får flyga tillsammans en av vägarna! Jag kan faktiskt inte förstå att det äntligen är dags! Undra när jag förstår att jag ska åka utomlands?
JAG SKA TILL VÄRMEN!!! som jag saknar så himla mycket!!
Jag ska njuta till 100!!!
Hejdå regn heldå kyla!
Förresten kollade jag vädret och här hemma ska det vara ca 3 grader i helgen och då har jag 25 :D hihihih!!!!

Hare gött!!! <3

Alltid när jag läser igenom min blogg är det samma månad jag läser igenom. Det är som om jag inte kan släppa den. Och innerst inne vet jag att jag inte gjort det än. Ibland funderar jag på om jag någonsin kommer kunna göra det. Jag vill ju självklart kunna göra det, typ bara strycka ett streck över det och bocka ur det i min livslista men om det ändå vore så lätt.
Ska jag släppa helt och känna tomrum länge? Eller låta det vara kvar och känner mig trygg ett tag till?
Jag vet vad jag vill och det har jag velat alldeles för länge men tydligen klarar jag inte av det..

Varför blir det så ibland? Att man kör fast sig i en återvändsgränd typ? Och att backa ur där kommer ge ärr för resten av livet.

Vilken häärlig dag !!

Vaknade av mig själv strax innan 11 vilket var sjukt skönt!!
Jag låg kvar i sängen och bara mös. Sen pratade jag med Linus och inte så mycket mer :)
Efter en stund kom jag på att jag ville gå på massage så jag gick in på några olika sidor men sen bestämde jag mig för att gå på den uppe i centrum för jag orka inte åka någonstan (jag vet jag är lat).
Jag gick dit vid 15 och guuuuud så mysigt dom gjort det där. Jag fick gå in i ett omklädningsrum och byta om till en morgonrock sen fick jag massa frukt och satt och läste tidningar. Efter ett tag kom hon som skulle massera mig, Hanna hette hon. Hon var jättebra och jag känner mig supernöjd!!
När massagen var slut fick jag en kopp te och återigen erbjöd dom frukt! Jag kände mig faktiskt väldigt snurrig och matt efteråt.
Köpte med mig lite mat hem och hoppade direkt in i duschen.
Nu har jag precis ätit och lagt mig i sängen!
Ska snart upp och fixa lite :)

Förresten har jag ju packt min resväcka till viss del idaaag :D snart bär det av, hihi!!!

Dags att berätta vad som händer ..

Jag vet att jag varit riktigt dåligt på att skriva det senaste.
Jag orkar inte riktigt med plus att jag börjar känna att jag saknar ord som kan beskriva allt.
Kan iaf berätta vad jag gjort igår och idag :)

Söndag
Då vaknade jag halv 1 vilket var super skönt!! Gjorde mig i ordning direkt och åkte in till stan för att äta middag med mamma på Jensen! MUMS!! Vi hade en super mysig och trevlig middag. Behövs göras oftare! Efter middagen åkte vi ut till Kista för att kolla på skor åt mammi. Hon fick med sig ett par jättefina kängor från Vagabond och dessutom så fick hon träffa mina två fantastiska vänner och arbetskollegor Andreas och Freddie.

Idag
Gick jag upp vid 10 för att duscha och fixa mig eftersom jag återigen skulle in till stan för att första träffa Stefan och sen Linus och Sandra. Mötte Stefan ca halv 1 vi gick runt och kollade lite grann och var förbi donken en kortis. Hade inte så mycket att göra så vi skildes åt efter ca en timme så gick jag och mötte upp Linus och Sandra vi fortsatte kolla i butiker innan vi satte oss och fikade på Moda och där mötte vi även upp Freddie! Där satt vi ett tag och mös sen spran vi in en snabb sväng på hm men jag fick så jävla bråttom eftersom jag hade tvättid vid 17 och klockan var då 16:30 så jag kastade mig på tuben och åkte hem. Tvättade det viktigaste och gick sedan upp till centrum för att möta Tobbe. Vi åkte hem till honom snackade och tog det lugnt.
Fick låna med mig en väska av honom, uppskattas mycket!!

Jag lägger upp lite bilder från idag :)

Linus när han testar det sjukt fula gubbskorna från skopunkten!! BLÄÄÄ!!

Sandra i sina nya 46:or!

Freddie på hm!

Lyssnar på musik och försöker drömma mig bort.
Bort från verkligheten, bort från smärtan, bort från allt som får mig att må så här.
Får gåshud av musiken.
Den förklarar allt som jag själv inte kan förklara.
Varför är det alltid som en roller coaster?