The last day

Idag hade vi vår allra sista praktikdag på salongen. Det känns faktiskt väldigt märkligt. Det är trots allt det sista "seriösa" inom frisöryrket jag kommer göra. Nu är det slut på riktigt. Mitt yrke som frisör kommer aldrig att påbörjas på riktigt och det är ett beslut som står fast. Jag älskar att träffa människor och jag trivs till viss del med att hålla på med hår men jag känner att det inte är något jag kommer trivas att jobba med dagligen. Därför ska jag göra något annat. Jag vill fortsätta som säljare i butiken, utan tvekan! Men om några år är det dags att plugga vidare och bli något jag drömmer om. Än är jag inte helt säker på vad men jag har absolut alternativ.

Eftermiddagen spenderade jag med Freddie. Vi gick omkring en sväng i stan sen satt vi mest och pratade. Det händer ju så otroligt mycket runt mig nu både i skola och privatliv. Endel roligare än annat.
Ska bli så skönt att ta studenten så man slipper den pressen därifrån. Men jag är faktiskt otroligt nöjd med vad jag presterat under mina år på gymnasiet. Jag har en väldigt jämn nivå och jag är glad att jag lyckats hålla mig till den även nu under sista året. Då jag faktiskt jobbat i stort sett varje helg och haft mer än någonsin i skolan samtidigt. Visst har det varit jobbigt och nu börjar mina krafter ta slut. Samtidigt så känner jag mig glad när jag tänker tillbaka på det. För jag är verkligen glad över att jag haft mitt jobb. Det har utvecklat mig så otroligt mycket och jag har fått chansen att lära känna så många fantastiska människor!!

Så nu när det är dags att släppa skolan så vet jag att det väntar nya utmaningar i mitt liv som jag är mer än redo att anta!! Jag känner mig peppad och taggad!!
Sååå .... NU KÖÖR VI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0