12 mars

Så fyller jag 20 år, hm 20 år .. Ska jag skratta eller gråta?
Nja jag vet inte, måste ju erkänna att det känns mycket konstigt men ändå skönt på något sätt.
Skönt att få lämna tonåren bakom mig och öppna ett nytt kapitel i mitt liv.
Mindre skönt att jag nu får höra att jag är vuxen på riktigt, vill fan inte bli det.
Behöver ju fortfarande hjälp och stöd!
Men att fylla känns betydligt bättre än vad det kändes precis innan jag fyllde. Då var det mest ångest nu är jag ändå trots allt rätt nöjd!

Dagen började när mitt alarm ringde 8:45. Jag var faktiskt rätt pigg men det var nog för att jag visste att jag var tvungen att gå upp och för allt det roliga som väntade mig.
Tomas skulle hämta mog 10:15 men jag blev klar tidigare så istället gick jag upp till centrum för att gå på systemet för allra första gången ;D
Mannen i kassan studera mitt legg länge och noga. Han tittade på mig på legget på datorn tillbaks till legget och tittade sedan upp på mig och sa "Ja men får väl gratulera och hälsa dig välkommen". Haha tyckte det var lite roligt.

Mötte sedan upp Tomas och vi handlade lite småsaker sen åkte vi ut mot Täby.
Där blev jag firad av mamma, mormor, morfar, morbror, Lotta, Marcus, Alex och ja såklart Tomas! Vi åt hembakade pizza som mamma hade gjort! Mycket gott! Till efterrätt hade mormor bakat den tårtan vi alltid har på födeseldagar, mycket god!
Strax före halv 3 skjutsade mamma och Tomas mig hem så jag kunde lämna av alla mina presenter så att jag slapp bära runt som i stan. Sen körde de mig in till stan där jag mötte upp pappa och farmor.
Medan pappa gick till hemköp för att handla lite så satte jag och farmor oss i saluhallen och tog en öl. Sen gick vi ut till Djurgården där pappa och familjen bodde. Jag fick mina presenter och så drack vi champange och hade det väldigt mysigt!
Vid halv 7 så gick vi ner och tog spårvagnen tillbaka till Östermalm för att äta middag på en italiensk resturang som heter "Ciao Ciao Grande". Dit kom även Roland, farmors särbo! Vi hade det jättemysigt och timmarna gick jättefort.

Ja det är dagen som varit, tanken var att även kanske gå ut efter middagen men jag var så himla trött! Dagen har varit så lång och nu är den slut.. eller ah om 3 minuter!
Men det har absolut varit en super födelsedag och jag är mer än nöjd!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0