Uppsala

Åkte in till stan vid 3 tiden för att möta upp mamma när hon slutade jobbet.
Vi tog en mysig fika i stan satt kvar där en stund och sen kom även Tomas förbi.
10 i 6 åkte jag därifrån för att åka in till centralen och ta tåget upp till Uppsala helt oplanerat, typsikt mig! Jag hade ingenting med mig, inte ens någon jacka och knappt några batterier på telefonen! Lyckat!!
Jonathan va redan där när jag kom så vi gick omkring lite och kollade jag tror inte jag varit där förut inte vad jag minns iaf. Gillar faktiskt det jag såg, rätt mysigt. Betydligt mysigare än Stockholm iaf även fast Stockholm har sina fördelar. Vi drog på någon fest i flogsta (om det nu var så det hette) det var bara massa studenter där och en typsikt sån studentkorridor! Lukta förjävligt kan jag ju säga. Vi var utomhus på taket helt okej kanske inte de bästa jag vart på men dom var trevliga och det var massvis med folk.
Problemet var bara att mitt sista tåg gick 0:13 och sen gick det 05:39 och sista bussen gick därifrån 02:15 vilket betyder att vi skulle behöva sitta på stationen i flera timmar innan tåget gick. Så vi bestämde oss för att åka in till stan och sen fundera vidare på vad vi skulle göra.
Just då var jag ganska pigg och egentligen inte alls sugen på att åka hem men efter ett tag bestämde vi oss att ta sista tåget hem. I upplands väsby hade jag byte till pendeln och sen bytte jag till tuben i centralen orkade inte åka pendel till spånga för jag visste inte ens när bussarna gick så tunnelbanan var ett säkert kort!
När jag gick av i Vällingby öste regnet ner och jag hade ingen jacka. Vilket innebär att jag var helt genomblöt och mina rosa skor som jag precis hade tvättat och gjort i ordning efter idol kön blev återigen svart *jippi* verkligen!
Bara att tvätta dom igen..
Ska ändå inte ha dom imorgon. Vi ska ju spela fyllebrännboll imorgon kväll.
Vi får väl se hur det slutar men nu ska jag gå och lägga mig snart annars kommer jag inte orka göra ett skit imorgon!
Och imorgon MÅSTE jag plugga en stund! Blir så trött på mig sjäv, jag skulle gjort det idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0