..

Jag fungerar inte så, jag finns alltid där jag går inte min väg. Även när jag tycker folk gör fel så förtjänar vi alla en andra chans. Vänskap är att kärlek, förlåta och sedan kunna vidare utan att älta såren. En riktig vän kan man förlåta om och om igen. Det är så få undantag man slutar förlåta vid och ja jag kan erkänna att jag gjorde det valet en gång. Jag var trött på att känna mig bunden, trött på att ha makt, trött på att inte hitta mig själv längre det kändes som jag levde någon annans liv jag var inte glad längre då tog jag det beslutet. Vissa växer man ju ifrån men sen finns det de som bara klipper banden som man byggt upp. Vänskap är inget man får det kommer inte gratis, vänskap är något man förtjänar. Jag vet att vi alla gör snesteg och jag försöker alltid förlåta och ge mina vänner chansen att få berätta varför det blev som det blev för oftast bygger allt bara på missförstånd och lättare misstag. Men det viktigaste av allt är att man alltid vet vem man är själv.
Det har tagit mig många år och jag trodde jag visste vem jag var men i höstas ställde jag mig frågan på nytt och blev fundersam, jag hade tappat mig själv på vägen. Men nu har jag orkat resa mig och för första gången i hela mitt liv vet jag precis vad jag ska göra med mitt liv och jag vill göra det nu! Tyvärr får det vänta men jag har en plan för första gången.

Jag är lycklig över alla de vänner jag har idag! Vissa står mig närme om hjärtat än andra men ni alla är underbara och ni har gjort mitt liv till ett äventyr på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0