Hemma!!

Mormor och morfar kom och hämtade mig runt halv två i söndags, på vägen köpte vi jordgubbar längs vägen de ger mig riktig sommarkänsla! Sen åkte vi deras båt ut till Gåsö, det går nämligen inte att köra dit utan man måste ha båt. Och jag bara njöt, gud vad jag älskar känslan när man åker båt! Dock är sträckan inte så lång, väl framme vid deras brygga packade vi upp och fixade sen gick jag och la mig i solen en stund. Blev inte alls länge för sen var det dags för middag och hundpromenad. Resten av kvällen satt vi och tog de lugnt framför tv:n.

Måndag - Sov rätt dåligt den natten inte van vid alla ljud och deras hund Sasha som går omkring ibland. Plus att jag vaknade tidigt eftersom jag sov i vardagsrummet och mormor och morfar vaknar tidigt och äter frukost direkt så gick det inte att undvika men det fick de vara värt. Bäst att passa på att vara i solen så mycket man bara kan när man är där ute. Solen var inte framme speciellt mycket men det var varmt och skönt så vi låg ute allihopa och bara njöt.

Tisdag – Sov bättre, vaknade lite senare än måndagen tror klockan var 9. Solen sken som bara den och jag sprang nästan ut till solstolen. Där låg jag hela dagen och läste min bok och herregud vad mycket färg jag fick. Min morbror och hand familj kom ut på eftermiddagen, så vi fiskade lite. Sen spelade jag och morbror Christian yatzy och hundra och ingenting gick bra förstår inte varför förlorade hur jag än gjorde! Blev gaaaalen.

 

Onsdag – Vaknade ca 8:30, åt frukost och bytte om sen gick vi ner till bryggan. Mina kusiner Marcus och Alex stod och fiskade med morfar en stund. Sen tog vi båten ut för att åka ring! Det var evigheter sen jag gjorde med gud vad roligt det var, höll på att flyga ur flera gånger!! Efter det satt vi bara och tog det lugnt på bryggan ett tag. Dagarna gick verkligen fort förstår inte vart tiden tog vägen. På kvällen klippte jag först Alex och Marcus och sen spelade vi yatzy morfar var med en omgång också och då gick det betydligt bättre! Jag vann alla omgångar. Men sen när vi spelade hundra gick det precis lika dåligt som kvällen innan.

 

Torsdag – Mormor stressade mig till att vakna, förstår inte varför det var så bråttom och jag blir helt galen av att någon stressar mig när jag precis vaknat. Men men .. Jag duschade och gjorde mig i ordning sen packade vi ihop och begav oss hem. Vi var hemma hos dem ca 11 sen åt vi lunch och morfar skjutsade mig till Täby centrum där jag skulle jobba några timmar idag. Det är så lugnt i butikerna nu vilket är förstårligt, vem orkar gå omkring och shoppa nära det är 30+ ute och man kan ligga på stranden?

Efter jobbet åkte jag direkt hem hade behövt köpa lite saker men orkade verkligen inte bära runt på väskan så tänkte att jag kan göra det imorgon när jag slutat ska jobba där då också.

 

Ja, det här inlägget blev ju långt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0