18 juli

Idag ringde alarmet vid 8 och sen gick jag upp halv 9 jag väckte Sissi till liv som låg och vände sig. Tillsist piggna hon till och hoppade in i duschen. Sen packade hon ihop sina saker och vi gick ner till vägen där hennes pappa hämtade henne sen traskade jag vidare till bussen.

 

Första jag reagerade på när jag klev in på jobbet var att det var riktigt fullt med människor så ser de aldrig ut i de andra butikerna. Men det är iofs inte alls konstigt med tanke på hur billiga skorna faktiskt är jämfört med ordinarie priset. Skinnstövlar som kanske kostat 1600 från början kostar ca 600. Visst varierar priserna men det där är ett sjukt exempel! Hur som helst rutinerna i Barkarby skiljer sig som fan från de andra. Alla skor står ute från början och därmed behöver jag inte springa in på lagret när min kund står och väntar men sen när jag är klar med kunden måste jag ju hämta ut ett likadant par i storleken jag just sålde och okej det är lätt MEN inte när man har en kö med kanske 20 personer och sen ska du komma ihåg allt. Något stressad och allt var sjukt rörigt som tur var jobbade jag inte ensam men ändåååå!!

Jag jobbade 4 och en halv timme och på den tiden sålde vi 110 par skor och i vanliga fall kanske vi säljer 30-40 på samma tid MAX!!

 

Efter jobbet fick jag stressa till bussen och sen hinna med pendeln för att gå på Djurgårn – Kalmar FF matchen som ändå gick åt helvete. Knappt värt att nämna.

Nähe nu ska jag titta på film sen sova, är helt slut.

Imorgon blir det nog bara chill hemma.

Bilder från igår



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0