What a mess

Idag har varit en väldigt konstig dag. Den började precis som vanligt när jag kom till jobbet. Efter en och en halvtimme gick jag in i personalrummet och kollar på mobilen upptäcker på 21 missade samtal flera stycken från Vagabond i Kista och Vagabond i Täby men sen även flera stycken från pappa, morfar och mormor. Jag förstod INGENTING!! Första tanken var ”Vad har jag gjort för fel?” Kunde inte komma på något ringer upp Kista utan att ens lyssna av telefonsvararen. Där svarar Amanda hon låter ganska irriterad och säger ”Du ska jobba här idag. Var är du? Jag ”Nej jag ska inte jobba hos er idag, det har ingen sagt”. Hon ”Du får prata med Frida” Frida är alltså vår chef så länge tills vi fått en ny hon jobbar egentligen i Skärholmen. Jag pratade med henne iaf och då visade det sig att jag visst stod inskriven i deras schema idag 14-21.10 vilket är helt fel för det första jag jobbar inte efter några scheman någon bestämmer åt mig så jag har ett väldigt speciellt kontrakt så JAG bestämmer över mitt eget schema och det är ENDAST jag som håller koll på det. Så när det finns lediga pass ringer de och kan och vill jag jobba då gör jag det. Jag ska alltså aldrig stå med på ett ordinarie schema men det gjorde jag nu helt plötsligt och dessutom utan att berätta det för mig.

Varför? Nej det är det ingen som vet.

När man inte dyker upp till jobbet så finns det en behörighetslista jag fyllt i där det står vilka det ska kontakta om det hänt något. Så självklart ringer det ALLA på den listan eftersom ingen tydligen vet var jag är. Vilket i sin tur leder till att alla blir jätteoroliga och ringer mig men utan svar eftersom mobilen alltid ligger i personalrummet och där är jag endast på raster.

Kaos? Yes mer än väl!

Först fick jag jättedåligt samvete men när jag sen tänkte efter så är det här faktiskt inte mitt fel utan bara en miss av chefen. Men det löste sig det hittade dock ingen som kunde ta det som var kvar av mitt pass så jag erbjöd mig att kasta mig på bussen så fort jag slutat och åka direkt till Kista för att ta stängningen. Frida blev så glad och uppskattade det massor.

Min kropp hade nog en del emot det. Jag har inte mått bra alls idag och mår inte bättre nu heller. Huvudet gör så jävla ont och ingenting hjälper jag är trött och riktigt hängig och inte nog med det så ska jag jobba lördag och måndag så nu är jag bara ledig söndag sen blir det jobb hela nästa vecka också. Men det kommer kännas väldigt värt det i september!

 

God natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0