Helgen

Fredagen var riktigt trevlig!

Vi gick och satte oss på en uteservering på söder, klockan sprang iväg. Jag hade tänkt vara hemma innan 12 men innan jag var hemma var den nog strax efter 1. Sen kunde jag dock inte somna för mina grannar satt ute och snackade och desto mer klockan mer desto högre pratade dom. Inte lätt med för mycket alkohol!

Så klockan var runt 5 innan jag äntligen somnade!

 

Jag vaknade precis innan mitt alarm ringde klockan 13 i chock! Har inte sovit så länge sen långt innan sommarlovet. Men jag gick upp och gjorde mig i ordning och begav mig mot Täby där Lottas 40-års fest var. Jag gick hem till mormor och morfar först för att lämna mina saker. Sen gick jag hem till Lotta och min morbror. Dom hade gjort allt så fint, ställt mingelbord runt poolen och sen på kvällen så lös poolen!

Strax innan 18 började de första gästerna ramla in och jag och två andra tjejer var servitriser  så vi fyllde på glas och gick omkring med olika tilltugg.

De flesta verkade glada och nöjda.

Det var så sjukt varmt och vi hade stora jättevarma förkläden på oss, usch! Men sen blev det betydligt svalare så vid 22 så gick de andra tjejerna hem eftersom vi inte behövde ”jobba” mer då men jag stannade kvar med mamma, morfar och Tomas.

Vi var hemma ca halv 2, men självklart kunde jag inte somna och så fort jag var på väg att somna så var det något som störde mig. Och imorse kom mormor in vid 10 som jag hade bett henne så mycket sömn har det inte blivit.

Jag gick och duschade och då kom även mamma upp och vi satte oss och åt frukost. Då fick mamma öppna sina paket, eftersom hon fyller år idag. Tråkigt nog så visste hon ungefär vad hon skulle få så det blev inte direkt några överraskningar men det är alltid roligare att få saker man vill ha! Så hon blev nog nöjd!

 

Sen kom min morbror med familj och åt lunch med oss, för att fira med mamma! Mycket mer än så blev det inte. Sen fick jag skjuts till Danderyd så tog jag bussen därifrån.

När jag åkte hem började jag känna mig konstig, tappa kraften i benen och det kändes som om det skulle vika sig under mig precis när som helst. Vet inte varför, känner mig fortfarande tung och skum. Men det går väl över, det kanske bara beror på att jag är helt slut.

Imorgon ska jag bara vara hemma, andas, vila och bara ta det lugnt!

Jag orkar inte så mycket mer än så!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0