En dag som börja som alla andra..

Precis som alla andra dagar kommer jag knappt upp ur sängen men efter ungefär 30 min så kom jag upp tillslut. Jag gjorde mig i ordning och drog till tunnelbanan, allt va precis som vanligt ända tills jag kom till T-centralen. Där går det på en utlänsk man runt 45-50 kort, tjock och en ung kille i min ålder lång och smal. Det syntes tydligt på dom att något va fel och jag reagerade redan när dom gick på tåget vet inte varför men allt kändes konstigt. Jag hade tydligen rätt sorligt nog. Det gick ca en minut så hör jag mannen skrika - HOTAR DU MIG ELLER? samtidigt som han trycker sina händer mot killens hals. Killen går självklart i försvar genom att putta bort mannen och så va dom igång dom sparka och slog varandra, det va massa andra personer som försökte gå imellan och från ingenstans dock det upp en polis som inte a i tjänst men som tillslut fick isär dom.
Vi stannade i Slussen polisen frågade om det va någon som hade sett bråket men ingen sa något alla satt tysta precis som att ingenting hade hänt, jag bestämde mig för att gå fram och säga att jag såg allt då kom det fram en annan tjej också. Polisen tog våra namn och nummer.
Sen åkte vi vidare, jag gick till min salong jag va helt skakis och chockad. Efter ungefär en halvtimme så ringde polisen mig och ställde lite frågor hon berättade att de hade polisanmält varandra och att hon skulle skriva upp mig som vittne och att dom skulle återkomma om det en vidareutredning på det.

Jag hoppas verkligen jag slipper det!

Men jag förstår verkligen inte varför folk inte bara kan säga att det sett va som hänt? Det va ju proppfullt på tuben så jag kan LOVA att det va minst 5 till som såg hela händelsen!


<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0