Praktik!

Jag kollade på skolans hemsida ser helt plötsligt att våra nya scheman finns utlagda, ingen kul syn.
Nu känns det att man börjar närma sig skolstarten och i år känns det faktiskt bara jobbigt!
Jag vill inte börja än, det har gått för fort? eller är det kanske bara jag som gjort alldeles för mycket?
Hur som helst kollade jag på schemat och såg att vi ska ju ha praktik en gång i veckan, jag visste ju om det men hade bara lyckats förtränga det totalt! Så jag fick panik för vadå jag ska börja praktisera om 2 veckor enligt mitt schema och då gäller det att ha en plats!Jag vill ju inte påstå att det är direkt a piece of cake att fixa en praktik heller!
Så jag satte mig vid datan gick in på frisör guiden och skrev upp några salonger som lät bra (a).
Försökte hitta deras hemsidor vilket verkade omöjligt, varför har dom inte hemsidor för? Aja jag gav upp det efter ett tag och ringde dom ist eller jag ringde väl kanske 5 av 12 salonger sen blev jag bara trött och irriterad.
Hair team va en av dom som sa ja, men han va väldigt skum. Han sa åt mig att ringa en dag innan jag ville komma så jag skulle påminna dom? men han tog inga uppgifter om mig, hur bra känns det? Nja jag tror inte jag vill gå dit, men jag ska åka förbi där någon dag nästa vecka bara för att kolla hur salongen ser ut. Ser den snygg och fräsch ut så ringer jag nog tillbaka trots allt. Men jag tror inte det kommer vara speciellt fräsch eller bra för den delen heller, för då borde de vara mer noga med att ta mitt namn iaf, så det verkar ju inte vara så många som söker dit?! eller?

Allt det här fick mig trött, finns det något jag hatar med att gå frisör är det att hitta praktik!
Det är verkligen hopplöst för det är fullt överallt jämt, iaf på att fräscha salonger!
Ska inte klaga mer nu, ska fortsätta leta runt någon dag när jag orkar blir väl nästa vecka.
Dags att dra ut och ta en nypa luft.

<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0