Fredag 21 augusti

Väckarklockan ringde 6:45 och trots att jag inte somnade förens 1 så va jag pigg, lite trött i ögonen bara.
Men jag gjorde mig i ordning och slapp stressa tog bussen till pendeln med Sofie.
Sen samlades vår klass och vi fick några frågor vi skulle prata om med de nya ettorna typ varför jag valde frisör? Vad mitt första intryck var osv.
Sen fick vi lappar med olika bilder på och ettorna hade fått likadana så det var som ett memory man skulle hitta den personen som hade en likadan bild som en själv. Så vi gick till salongen där ettorna var parade ihop oss, men eftersom min klass va 2 mindre personer än dom så blev det 2 par med 3 personer i och jag va en av dom som fick 2 ettor.
Men det gick super bra. Jag berättade om dom frågor vi hade fått och svarade på dom och ettorna hade oxå fått frågor som dom skulle prata om så det rullade på.
Sen var det dags för första lunchen, kycklingsallad och den var faktiskt helt okej!
Halv 12 samlades vi i gympasalen för 5-kamp, samma som förra året.
Det var oxå helt okej, lite segt på vissa stationer men andra va kul.
Vi skulle bla rulla 5 permanentspolar och då va det en etta och en tvåa som skulle göra det. Tro mig det är inte speciellt lätt i vanliga fall men nu dessutom så satt vi ihop med ena handen vilket betyder att vi bara fick använda en hand var!
Så det var verkligem teamwork som gällde men hur lätt är det när ettan aldrig rullat permanent i hela sitt liv att försöka få henne att förstå hur man ens ska göra? Självklart va det ju jag som som fick i uppdrag att göra det där! Om jag va den tjejen som jag gjorde det med skulle jag aldrig mer i hela mitt liv vilja rulla permanent igen. För det är inte lätt i början när vi lärde oss det men det är 100 gånger svårare när man själv bara får använda en hand så hon måste ju fått värsta mardröms synen när hon fick reda på hur det här gick till!
Usch stackarn!
Men men allt annat gick bra, men dock vann vi ju inget men det spelar ingen roll vi hade ju kul iaf och det är det som räknas.
Vi slutade tjugo över 12, då följde jag med Patrik hem som skulle hämta lite saker och sen åkte han med mig in till stan där jag mötte Sara. Vi gick runt lite, jag köpte lite smink sen gick vi och åt i Kungshallen. Efter det skulle vi leta upp min nya pratik och vi hittade adressen men när vi kom dit stod det att dom hade flyttat så vi gick till den nya adressen men den fanns inte där. Så då sket jag i det och ringde min gamla pratik där jag va i våras. Så nu är det bestämt att jag ska vara där varje torsdag hela terminen sen ska jag nog försöka hitta en ny plats. Men det ska faktiskt bli kul att vara där igen jag trivdes jätte bra där så jag klagar verkligen inte. Men det bästa av allt är att dom gjort om tiderna, så nu öppnar dom 11:30 på torsdagar ist för 10 och stänger 20. Men jag får inte jobba längre än till 18 så jag kommer jobba mellan 11:30-18:00.
När jag hade fixat allt så tog vi tunnelbanan till slussen och sen bussen mot Saltsjöboo där Saras pappa bor. Vi åt middag kräftor och hemmagjord paj, det var mycket gott! Hans hus låg precis vid vattnet så när vi satt och åt middag hade man världens finaste utsikt. Jag älskade det! Skulle inte banga på att bo där.
Sen tog jag och Sara en promenad till stranden, vi satte oss på bryggan och åt godis riktigt mysig var det. Lite kallt men de va så skönt det blåste lite man hörde fåglarna och vattnet som klucka mot bryggan, helt underbart!
Tjugo i 11 så följde dom mig till bussen så vänta dom där med mig och så åkte jag hem, va hemma typ någon gång efter 12 men det va det värt. Är riktigt trött nu kändes som att jag skulle somna på tunnelbanan men tack vare Johnny höll jag mig vaken.
Men det har verkligen varit en toppen dag, det va väldigt roligt att träffa Sara igen det va över ett år sen vi sågs sist och det spelar ingen roll hur lång tid det går mellan vi ses för det blir ALDRIG stelt! Känns som att vi ses hela tiden. Det är verkligen skönt!
Men måste ju berätta om mitt nya schema som vi fick idag.
Har bara 3 lektioner i veckan som inte är frisör fram vecka 38, vecka 39 får vi nytt schema men ändå det är ändå 4 veckor.
Inte nog med det, vi är lediga varje onsdag! Eller ah det gäller ju oxå fram tills vi får nytt schema men ändå!
Jag är ledig onsdagar och har värsta sovmorgonen på torsdagar kan det bli bättre?
Jag är super nöjd!

Nu är det dags för mig att sova, det blev ett väldigt långt inlägg men men hellre för mycket än för lite!
Godnatt
<33

Kommentarer
Postat av: Malou

Hej gumman,



Det var intressant läsning du bjöd på, då jag fick svar på de frågor jag hade tänkt att ställa till dig när jag försökte att få tag i dig igår ikväll.



Det var ett kanonschema du har fått ett tag framöver :D!! Veckan blir verkligen kort och behaglig...säkert avundsvärt för många andra ;)



Vi kan höras senare idag när du har vaknat, vi åker iväg nu till Tystberga (11:50) men har mobilerna på och Tomas hemnr fungerar också numera. 0155-260637.



Kramar från mamma:)

2009-08-22 @ 11:53:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0